Grässkörden har börjat

Sitter på jobbet nu och har rast, jobbar hela helgen och eftersom vi ändrat rutinerna med betesläpp pga roboten så hinner jag inte åka hem mitt på dagen på helgen som förut, bra för då blir billigare med diesel att inte köra dubbla gånger om dagen meeen segt att vara här 06-18 två dagar i rad! Fast denna helgen är allt upp o ner för grässkörden har börjat!

Vall kursen har varit några gånger nu och de går bara sämre för varje gång tycker jag! Troligtvis är han för omogen (ni vet killar är ju lite barnsliga!:) än för han vill mest jaga fåren så fort han får chans. Sen är hans lydnad inte på topp heller för han är nån slags trotsig tonåring just nu som provar sin egen väg och de uppskattar jag inte!

Var och tittade på agility i helgen och jag är nog mer sugen på att börja med de istället, meeen ska ge vallningen lite mer tid, men de mest troliga är att han inte kommer valla förrän nästa sommar (om han nu vallar överhuvudtaget!!)

Nej dags att fösa lite kor till roboten igen..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0