Sjuk

Bloggen har blivit lite lidande då de är mycket, Miranda har varit mycket sjuk och är fortfarande, har pratat med både sjukvårdsrådgivningen och barnmottagningen idag och nu har jag en teletid med baggängen kl 13.
Är nåt envist som hon fått, 5e dagen med feber idag och ingen energi, vill inte äta och dricka går trögt med, bara ligger och halvsover framför tvn och går inte upp ur soffan alls!
Är mycket möjligt att de bara är "vanlig" magsjuka eller influensa typ, men hon blir så dålig så fort hon inte äter. Har väl inga reserver att ta av. Vägde henne idag, enligt vår våg har hon gått ner 0.7 kg!:(
Så nu väger hon 12kg igen!

Tyke går det bra med, var på valpkursen för andra gången igår, och fick bara beröm:)

Förstår inte riktigt , alla säger att de är en så svår ras och de kräver mycket av ägaren för att få "pli" på hunden, men rasen är ju sån att den vill jobba, den vill verkligen göra allt för sin ägare och den är vääääldigt lättlärd!
Visst de kan hitta på hyss och kan bli riktigt jobbig om den inte får den träning och aktivering den behöver.
Men där på kursen ser jag folk med sina blandisar på närmare året som har världens problem att bara få hunden att lära sig ligg! Tyke lärde sig på en halv dag tror jag vid 13-14 veckors ålder!
Jag kan tycka att de kräver mer av ägaren att lära en hund som inte har den där viljan att göra ägaren till lags.
Lärde honom ett cirkustrick häromkvällen med, blåsa bubblor med nosen i en skål med vatten, tog väl 10 min sen kunde han:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0