Grässkörd och äntligen är min jobbhelg sluuuuuut!!

2:a grässkörden är i full gång och allt är lite småstressigt på jobbet, alla har massa att göra och jag blir smått frustrerad över att bygget står stilla.. Vill ha igång roboten nångång!! Har fått lite nya arbetsuppgifter på morgonpasset, mitt ansvar numera att kalvarna vi har på en annan gård en bit bort från jobbet får foder och alltid har bal och vatten. Är meningen att alla våra kvigor ska bo där när "nya lagårn" är klar. Så jag kommer ha 2 "arbetsplatser", men som tur är ligger de väldigt nära varann, bara på andra sidan stora vägen.
Det var en grisbesättning där förut, så jag måste in i gamla stallarna och hämta kraftfoder i en silo. Lite läskigt, att gå i helt övergivna stallar med halvt nermonterad inredning och massa verktyg och saker kvar efter grisarna. Ska ta en bild en dag om jag kommer ihåg.

Efter en seg förmiddag med bara krångel så blev de ett lugnare em-pass. Barnen var med, Andreas jobbade också så de fick följa med och roa sig i personalrummet med diverse leksaker de tagit med sig. De gick väldigt bra, efteråt åkte vi och köpte happy meal och stannade på grönfeldtsudden och gick en promenad.
Trötta barn som sover nu, Mirre hade svårt att somna, Farmor kommer ju hem imorgon! Men till slut somnade hon när jag försäkrat henne (typ 10ggr) om att farmor kommer efter dagis imorgon!

Tyke har varit en perfekt hund idag, han har varit lugn och legat fint och väntat på mig på jobbet och sen väntade han snällt på sin promenad efteråt.
Nu ikväll märktes de dock att han kanske fått lite för lite uppmärksamhet i helgen, han förföljde mig och försökte leka igång mig. Så har spenderat lite tid med honom innan jag satte mig här en snabbis för snart vaknar han igen och vill ut, sen blir de sängen efter nattrundan..
Lovar att imorgon ska de bli en långpromenad och mycket träning!!:)

Nej nu ska dumburken stängas av!

Bjuder på lite pics..

Tyke grävmaskin!!


M vid möckelns strand



Godnatt på er alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0