pencillin x 2

I tisdags morse så kliade de på min arm, kliade lite och kände att de var nåt där. Tittade och fick se att de var en fästing!! uäää sprang till toan och tog bort den, men huvudet satt kvar så jag grävde och grävde med nål/pincett, till slut försvann det.
I onsdags märkte jag att de var rött runt om och var varmt och svullet några centimeter omkring. Ringde sjukvårdsrådgivningen igår och hon sa jag skulle definitivt låta någon titta på det om de var kvar eller värre dagen efter, och man skulle ABSOLUT inte gräva efter fästingdelar!! De är infektionsrisk!
Idag fick jag ont i armen också, upp till axeln. Så ringde jouren nu på kvällen och hon tyckte jag skulle komma in så de fick kolla. Åkte in med tron att jag skulle komma hem lika fort igen med orden "de går över" eller nåt liknande.
Men nää.. Undersökning, provtagning blev det och nu sitter jag här med dunderkuren superpencillin och 10 dagars sjukskrivning!! Snopet!
Men skönt för de dunkar som fan i armen nu, hade varit en pina att mjölka imorgon.
Har fått stafylokocker!!
Så nu äter både jag och M medicin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0