Mera prover

Idag fick jag nog och ringde barnmottagningen IGEN!
Miranda har de senaste dagarna inte fått behålla nån mat, trots att vi sänkt dosen laktulos flera gånger, hon har även ett humör som inte är att leka med och orkar inget, vill vila och sova hela tiden. Är trött säger hon jämt och klagar på ont i benen på kvällen. Är inte så konstigt att hon är trött för hon får inte tillräckligt med näring.

Vi fick komma in och träffa sköterskan Märta igen, hon är väldigt bra men idag visste Miranda precis vad som väntade när vi gick in på labb. Var bara ett stick i fingret idag så de gick fort, hon blev ledsen men de var nog inte själva sticket för då sa hon inget utan de var plåstret, det gillar hon inte så de slet hon av direkt så de kom massa blod på golvet och då blev hon ännu mer ledsen, men de gick över när hon fick en ödla och ett klistermärke.

Sen fick hon gå ut och leka i väntrummet igen medan Märta gick och pratade med en läkare, han som Miranda har i vanliga fall är på kurs i 5 veckor. Sen fick vi komma in igen och prata lite, ska lämna in avföringsprover också.
Jag hade med bilderna på Mirandas "kvällsmage" och "morgonmage", de tog kopior på dom och la i journalen så de finns när Lars kommer tillbaka.
Vägde henne med, hon vägde exakt samma som för en månad sen, fast då hade hon bara trosor och nu hade hon byxor och tröja på så jag tror att hon gått ner 100-200g.
Så imorgon ska vi ta avföringsprov och sen ska jag ringa på måndag nästa vecka och få svaren.
Visste inte om jag skulle ge laktulosen idag så jag struntade i det, så nu är hon förstoppad igen!! Frågade dom och vi ska fortsätta med den men i ännu mindre dos!
Får se hur de går!

Vill bara att de ska hitta felet nu så vi kan fixa det och hon slipper att ha ont och allt krångel kan ta slut!


<3 Hjärtat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0