Ingen ork..

Är onormalt trött för tillfället! Kan somna på 1 min om jag bara får blunda!
Har slutat med nässprayen de gick bara inte, jag blev så dåsig och tappade reaktionsförmågan så jag tyckte de var bäst. Får väl leva med att jag inte kan andas genom näsan ett tag till. Hellre de än att somna bakom ratten!
Har inte kännt av allergin på några dagar så jag trodde att de värsta var över, men så nu i veckan glömde jag ta medicinen innan jag åkte till jobbet på morgonen,och glömde de igen när jag kom hem.
Så där blev jag påminnd om att medicinen verkligen hjälper.

Annars händer de allt möjligt om dagarna, kommer inte på nåt särskilt just nu bara.

Imorgon är jag ledig för ska jobba helgen, en av läkarna på lasarettet ska ringa under dagen imorgon och kolla lite hur de går med Mirre.
Bättre än förut är de verkligen, hon har inga problem med magen så länge hon får mjölkfritt:)
Hennes aptit är helt förändrad, och hon verkar inte ha ont i magen om kvällarna mer.
Fast hon hade nån dag nu i helgen då hon var som förut, fick ge henne en dos laktulos, men de försvann igen, undrar om hon fått i sig nåt med mjölk, och en miss gjorde vi i helgen, skulle köpa lördagsgodis och vi var på bowlinghallen, plockade bara av de som hade innehållsförteckning och inte innehöll mjölk, MEN vad vi inte tänkte på är att man använder samma skopor till allt. Så de kunde komma spår av mjölk på det. Så inget lösgodis för henne mer:(
Har lite saker att ta upp med läkaren,måste skriva en lapp för annars glömmer jag hälften när vi pratar. Ska även säga att de måste skriva remissen till dietisten nu för de kan vara väntetid på det, och jag har massa frågor!
Ska fråga om vi ska göra provokation snart eller om de ska gå längre tid, och be dom skriva ut recept på mjölkfri ersättning, det sa en mamma till en pojke i fredriks klass till mig att dom får fortfarande och han är 8, då kan de dricka de ist för mjölk och ändå få i sig alla viktiga ämnen de behöver för att växa. Man kan ha de matlagningen med. Behöver ju få svart på vitt nu så vi kan få intyg tills i höst till dagis. Får säkert en tid för vikt o längdkontroll igen med. Litar inte riktigt på vår våg men jag tror hon gått upp 0.5 kg!!!
Fasar lite för om de vill göra nytt blodprov och pricktest.
Det vore ju bra egentligen och kolla så hon inte är allergisk mot sojaprotein med.

Känns bra att vi kommit en bit på vägen men än är vi inte framme!

Nej nu måste jag sova..

Blir tyvärr inga bilder, sitter på Andreas dator och alla bilder är på min..
Kommer kanske imorgon om jag hinner.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0