Idag för 8 år sedan!

Idag för 8 år sedan satt jag i skolans buss på väg till väla köpcenter med många fler från internatet, hörde på radion om att de hänt nån olycka med flygplan. Förstod inte riktigt vad som hänt, men när shoppingturen var slut och jag kommit hem till min lägenhet så kollade jag på nyheterna! Då förstog man vad som de var som hänt och vilken hemsk katastrof de var!





Idag så är jag ledig, ska ju jobba hela helgen! Isch pisch.. men men de går de med..

Hämtade Fredrik i skolan sen skulle han till sin mamma och jag skulle köra monika till degerfors.

Gungar lite medan vi väntar på fredrik som är och äter.

Sen när vi kommit hem igen, så följde vi med andreas till Ribboda MC, men de hade inte allt så fick ta en sväng till örebro. Så de blev jula så han fick sina grejer, sen gick vi in på willys och handlade mat.
Så nu är A i garaget och donar o grejar med hondan, jag o m har nyss kokat rabarberkräm, var i trädgården förut. De var nog årets sista rabarber, men björnbären har bara börjat komma igång o bli mogna. Har plockat lite smått men de är MASSA kvar:)

Den har brett ut sig massor, ska klippa ner den till nästa år och sätta upp spalje så den kan klättra på höjden istället för utåt på gräsmattan!


Smakade även årets första päron



Vet inte om jag skrivit här men i torsdags var vi på maxi en sväng. Hittade massa fynd:) Bland annat strumpbyxor till lillan

10kr styck billigt o bra:)

Blev en till gitarr till nintendot med, så nu kan jag o A spela samtidigt!

Så torsdagskvällen spenderades framför tvn:)





Nej nu ska jag gå fylla i ett papper som kom med posten idag, är omval i pensionsvalet. Så nu ska jag läsa på lite vilket jag ska välja... Tråkfaktor o vuxenpoäng på de!! men de är viktigt. Vill ju ha bra pension när jag blir gammal:) De lutar nog mot Alecta, eller AMF.. hmmm ska läsa lite om dem innan jag bestämmer mig! Men har hört bäst om Alecta, någon som vill dela med sig av sin åsikt om vilket jag ska välja??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0