Fixar o donar..

Idag har jag färgat marsipanen och kavlat den, och fyllt chokladtårtan med fyllning, vanilj i ena lagret och typ som jordgubbsfromage i andra, så imorgon ska den bara fixas till. Vet inte hur de kommer bli men jag har iallafall fått för mig att jag ska göra en spindelmannen tårta. Alltså spindelmannens ansikte! Med röd (men de var svårt o få den röd så den är nån slags blandning mellan röd och rosa men de får duga) och vit marsipan och lakritssnören.
Ja de återstår o se hur resultatet blir haha!

Igår hände de en otäck sak, miranda fastnade bakom elementet i köket med ena benet, och då menar jag verkligen fastnade, hon hängde upp o ner med sitt ben fast bakom elementet uppifrån och med huvudet ner på golvet! Jag har fortfarande inte riktigt förstått hur hon lyckades! Men troligtvis så var hon på stolen och satte fötterna mot väggen ovanför elementet och sen kasat av stolen med överkroppen så att benet åkte bakom elementet och hon fastnade! och blev hängandes! De såg verkligen hemskt ut, trodde med all säkerhet att hon vridit knät ur led eller brutet benet, men hon var helt ok så fort hon kommit loss och lugnat sig lite! Änglavakt!!
Men stackarn verkar drömma mardrömmar om det, hon vaknade nyss i sin säng och skrek och satte sig upp och höll sig om benet och var rädd!
Vi pratade om de förut idag och då sa hon: mamma blev rädd!
Ja de kan man lugnt säga, trodde verkligen att de gått riktigt illa och de sekunderna de tog att få loss henne kändes som en evighet!


Miranda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0