23/9 2009 En dag att minnas för alltid!

Idag har varit en helhysterisk dag!

Dagen började med att jag vaknade täppt i näsan och med avdomnade händer. Tänkte de här blir en skitdag!
Andreas som skulle ha uppkörning för mc-kortet kl 13.15 var en aning (läs enormt) nervös och rastlös, så efter Fredrik lämnats till skolan så tänkte vi spela lite nintendo wii. Jag skulle inte vara på jobbet förrän kl 12 då vi skulle ha personalmöte och sen jobba eftermiddag.
Skulle laga mat innan vi skulle iväg och skulle fixa kaffe o fika till A som han skulle ha med till örebro.
Men nån högre makt hade andra planer för dagen!
Ungefär vid 9 när vi var i full gång med att spela bowling så mitt i allt så sprang miranda bakom mig mitt i ett kast så jag råkade slå till henne i huvudet med min hand som jag höll wiikontrollen i! Hon blev såklart ledsen, tröstade henne och trodde allt gick bra, då började hon blöda näsblod! PANIK! Jag nuddade inte näsan!
Lugnade henne och kollade på nätet om näsblod och slag mot huvudet, där stog de att man skulle åka till akuten om man fått ett slag mot huvudet och börjar blöda näsblod. Ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att vi skulle åka till akuten. Så nu blev de allmän kaos. Jag åkte till akuten med miranda, Andreas fick göra sig lunch och kaffe ensam, Andreas mamma fick hämta Fredrik i skolan. Jag fick ringa jobbet och säga att jag inte kunde jobba idag.
Kom fram till akuten vid 10.30, fick komma in på en gång. Men som tur var var de ingen fara med Miranda:)
Men jag skulle ha koll resten av dagen och minsta lilla förändring i hennes beteende, t.ex att hon blev slö eller bete sig konstigt, eller börja kräkas eller börja blöda igen så skulle vi komma till akuten igen.
Så vid 11.30 var vi klara, ringde jobbet och sa att jag kunde komma på mötet iallafall men fick ta med miranda haha. Så hade möte på jobbet (miranda var mutad med banan och tablettaskar för att sitta still) sen åkte vi hem. Då var A i full gång med uppkörningen, ca 17 var han klar och ringde och sa att han klarade det!
Så de har varit en totalt kaotiskt dag!
A kom hem och bara va inne och vände sen ut o ch åka igen, så han är fortfarande ute och åker haha!!
Hoppas han kommer helskinnad hem igen!

Som om allt detta inte var nog så fick Fredrik mamma tvillingar idag. Grattis!




Grattis älskling! Har du eldat upp västen ännu???:)


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jodå! Klart man klarade kortet.

Var dock klar ca 16:00 inne i Örebro.

Men Morbror Janne hade bråttom hem till jobbet, så jag hann aldrig ringa. Västen eldar vi upp i morgon tror jag :D

2009-09-23 @ 23:35:34
Postat av: Ramona

Vilken dag!

Skönt att det inte var något allvarligt med Mirre.

Grattis Andreas! Hoppas du kör försiktigt nu

2009-09-24 @ 17:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0