Sista dagen, äntligen jag behöver en paus..

Senaste tiden på jobbet har mest varit trist. Bråkiga kvigor som kalvat och ska mjölkas in. Krånglet med ensilagebalarna... Ja jag kan fortsätta i evigheter!

Förväntade mig en katastrof helg eftersom de var min jobbehelg. MEN!
Balarna var slut så de hade öppnat tornet! Härligt bara ställa vagnen under och köra igång och göra annat medans den fylls av sig själv. De 3 korna som varit totalt tokiga vid mjölkning, var helt lugna på lördagens morgonmjölkning. Visserligen fick jag ha sparkbåge på dom men de gick att ta på maskinen utan att behöva ducka för sparkarna!
Allt var perfekt! Men inget varar för evigt har jag märkt!
Em-mjölkningen då krånglade ena kon som sjutton. Pumpen som pumpar ut till gödselbrunn funkade inte som den skulle. Så de blev fullare och fullare i tvärrännan med skit! Jaja helt okej dag ändå!

Söndag morgon, vaknade av alarmet och ville inte gå upp!! Men när jag insåg att de var söndag och sista dagen att jobba innan operationen så skuttade jag glatt upp haha nej inte direkt men jag kom upp iallafall!
Körde till jobbet och var i god tid och bytte om, gick och öppnade till korna så de kunde gå in i mjölkstallet sen gick jag upp till kalvstallet för att byta till stövlar och hämta handskarna och hörselskydden.
Föste in korna och lyssnade på p3, de pratade om nån omröstning om vilken låt man ville höra såhär klockan kvart i fyra en söndagmorgon! Tänkte inte så mycket mer på det, skrapade lite bås och höll på så blev de nyheter, klockan är fyra sa dom! Nej nu måste dom väl vara ute och cyklar tänkte jag, men så kom jag och tänka på hmmm var de inte min jobbehelg som klockan skulle ändras till vintertid!! JO!!!
Va fan alltså där stog jag kl 4 på morgonen när jag börjar 5!!!
Hade kunnat sova en timme till!!!
Har totalt glömt bort de där med klockan, vi har ju hållt på med veden hela tiden sen i fredags och jag har ju jobbat massa så har inte varit så mycket på datorn. Så de hade jag helt glömt!
Sen när jag hade tornet igång och blandade mat till kvigorna så stannade allt och alla kontakter och knappar som har med tornet och fläkten och heattimen till kvigorna var utan ström så fick ringa och väcka chefen som fick komma och fixa!!

Lördagen började så bra.. och då undrar jag va som kommer hända i eftermiddag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0