Inte haft tid

Har varit fullt upp sen i torsdags, har inte haft tid att uppdatera nåt.
I fredags då var jag ju ledig,jag och Miranda träffade Ramona i några timmar på stan och sen på kvällen var jag och A hos en kompis till honom som har mc-butik. Provade lite kläder till mig. Får se om de blir dom kläderna. A vill ju ha med mig ut och åka... men jag vet inte.. när ska man hinna det?

Sen har jag haft jobbehelg, har jobbat delat pass lör-sön. I lördags vid lunch kom faster och kusinerna. Så på kvällen när jag kom hem från jobbet hade Marie fixat tårta till Fredrik. Blev lite firande igen, i efterskott.

Annars har jag mest spenderat tiden med att mjölka o blanda foder denna helgen. Blir ju en del när man ska mjölka båda passen själv i två dagar. Visserligen har vi lite kor nu så de är bara 48 som ska mjölkas. Men om man räknar ihop de så har jag satt på mjölkmaskinen 192 ggr de här två dagarna! Lagom va! och mjölkat ner på 768 spenar! Inte konstigt mina händer är dåliga!


Tyckte de va kallt häromkvällen så tände en brasa,mysigt och varmt!



Idag stog alla korna och väntade på mig när jag kom och skulle ta in dom till em-mjölkningen! Härligt slippa hämta dom på betet!


Lillan får nappflaska men på måndag blir de lära sig dricka napphink.

Nej nu vill jag ha lite kvällsmat, blir hungrig när man jobbar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0