Extramamma

Kom till jobbet idag vid 13-tiden, då hade en kviga kalvat nere i stora lagårn,i sin-avdelningen en timme tidigare och struntade i kalven totalt. Så christina hade tagit upp den i en box med en annan kalv som föddes i måndags. Så de blev till att agera extramamma, nappflaska och försöka få henne torr o varm.


Så var de bara att ge sig på foderblandningen och mjölkningen. Efter det så när jag gav alla mat i kalvstallet så gick 683 bredvid mig och följde mig vart jag än gick. Lyckades få henne lite torrare med



Imorse när jag och M lämnat Fredrik i skolan gick vi en liten omväg hem, följde Linda, Ella och Gabriel hem. Sen gick vi genom lekparken som ligger mellan deras gata och vår.
Kallt var de!!

Men kylan stoppade inte M från att leka lite!

Märks att de är kallt för katterna spenderar större delen av dagen i vår säng!



A beställde nån liten kamera på nätet nånstans, den kom igår, men tror ni den funkade nääää!
Så idag har vi skickat tillbaka den till Kina!!


Nej nu väntar sängen och A <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0