Idag...

Idag var en minst sagt krånglig dag!
Dagen började med ett tandläkarbesök för Fredrik kl 8.15, hela familjen åkte iväg och väl framme på folktandvården, så kommer de fram att vi har missuppfattat tiden! 8.15 va rätt men dagen var lite fel, skulle visst va där den 15e nästa fredag! Helt snurrigt!
Iaf så gick vi in på coop efteråt, kom ut med en handtvål, de va vad vi hitta där! inte mycket vill säga!

Sen åkte vi hem och åt lite tidig lunch, sen åkte jag till jobbet där dagen krånglade till sig ytterligare, kan bara nämna några av sakerna som hände, en "tallrik" i tornet gick sönder och slog sönder ett rör i farten med, så de ska svetsas och lagas, en hydralikslang till utgödslingen hos korna gick hål på så de spruta olja överallt i tvärrännan! Jag upptäckte att en av tjurkalvarna i plansilon som skulle vara kastrerade och avhornade 2/4 inte var de!! Så nu är de panik så veterinären måste komma tillbaka igen i början av nästa vecka och ta han. Hon var hos oss igår och gjorde 3 andra så de va ju otur att jag inte upptäckte de en dag tidigare!!
Jaja en typisk fredag innan min jobbehelg alltså! Allt händer jämt på mina jobbehelger!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0