Helgen

Helgen består mest av jobb, men även lite skoj. Vädret är helt underbart och solen skiner som sjutton.

Igår jobbade jag 5-9 sen åkte jag hem och A stack ut med enduron och åkte med några andra till kristinehamn.
Jag och barnen hämtade farmor och åkte till stranden här borta vid oss. Tänkte inte bada utan bara leka lite där, och prova nya håvarna. Fast när vi kom var där några som badade. Var inte så kallt men för kallt för mig iaf haha.
Mirre och Fredrik hade säkert badat om de fått.
Hade satt på M flytväst så man kunde ta de lite lugnt och inte va rädd att hon skulle sticka ut på bryggorna och trilla i.



Sen började jag jobba igen på em, och F skulle till sin mamma så vi åkte vid 13, M stannade hos farmor och de gick till pizzerian. M charmade pizzabagaren och fick 2 klubbor.

Jag var hemma igen vid 18 så då hämtade jag en trött liten M som somnade på direkten vi kom hem. Hann ge henne vällingen sen slockna hon. Så då tände jag grillen, så jag och A grillade lite korv.


I torsdags kalvade 475 en kvigkalv som är blandning mellan SRB/simmentaler. Hon är så söt!



Idag kom jag hem vid 10, så jag och M käka lite på verandan.



Nu väntar vi på A som är i Laxå sen ska jag jobba igen och efter jobbet väntar joggingskorna på mig, dags och ta en tur idag, ska springa 30min idag enligt programmet. Hade gps-grejen till mobilen på mig igår när jag tog in korna, den mäter ju exakt hur man rör sig och hur långt. 2.65 km blev de bara att ta in korna. Då är inte ens resten av arbetet med, så man får ju en del motion på jobbet med.

Men imorn är jag ledig och då hoppas jag på samma strålande väder!!

Ha d bra nu vill M leka med mig..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0