Dagen före..

Jobbade morgon och förmiddag, eftersom chefen är bortrest så är de jag som ansvarar för betena, och tillsynen på kvigorna så vid 7.30 begav jag mig till bjurtjärn, först till gustavssons
De kom direkt och blev glada över "godiset" jag hade med

Sen vidare till kärret, de var inte lika glada, lite misstänksamma så jag fick gå till dom istället för de kom inte till stället jag la deras godis.

De syns knappt men de är borta vid skogen i mitten av bilden. Källmos Hero går här med, så jag lät dem vara efter de fått godis. Han är beskyddande av sina "tjejer"! Så man vill ju inte tränga sig på:)

Sen var de att åka tillbaka till jobbet och släppa ut de andra.


Körde förbi vårt gamla hus i kyrksten på vägen till betena. De såg sig likt ut, saknar de faktiskt inte särskilt.


Stranden o bryggorna i kyrksten, där har man badat.

På vägen hem blev de en sväng inom kronhallen och handla lite sen hämta jag micke och magnus, så åkte vi hemåt och packade lite saker och for till gropen, jag o M skulle egentligen va hemma o baka men vi följde med ändå.
Så bakningen fick jag göra nyss. Kanelbullar och muffins med vit choklad frosting.


Nej nu ska jag fixa lite inför imorn, ska jobba först sen ska jag skynda mig hem, för vid 10 kommer de gäster.
Då blir de tårta och fika och masssaaaa paket till lillan som inte är så liten längre:)


Man blir hungrig av att kolla på när andra åker:)
De va vi , micke o magnus och hasse och hans barn.


M igår på studsmattan

Nej nu ska jag sova, mycket som händer imorgon:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0