Varför är de så svårt o komma på en bra rubrik!!

I söndags när jag kom till jobbet för att göra sista helgpasset så stog alla kor uppe vid intaget och väntade på mig!
 De va så skönt, jag tjänade en kvart där ungefär, synd bara att de strulade med foderutkörningen sen så jag blev en halvtimme sen typ. De är döden att ha i rundbal i vagnen utan att haft dom i hacken! (hacken står instängd bakom ca 6 storhalmbalar och matarbandet för ensilage till tornet) stråna är säkert 20-30cm långa och de tar stopp i vagnen på en gång om man har i förmycket med skopan. Jag trodde jag skulle tjäna lite tid och slippa ta ca 5 skopor som jag brukar, o bara ta typ 3 om jag tog mycket. Men men sen fick jag ligga i vagnen och hacka med högaffel tills de släppte! Genomsvettig och ungefär 100 svärord senare va jag klar! De tog BARA en halvtimme typ!

Idag så innan A åkte till jobbet så åkte vi bort till skogen borta vid slingan, och så skulle jag testa fyrhjulingen i lite högre fart, har bara kört på 1:an i trädgården förut. Första rundan, gick skit, jag kunde inte växla upp alls, fattade inte varför för så fort jag släppte gasen så stanna jag nästan. Andra rundan gick mycket bättre!! De hjälper ju om man trycker in kopplingen samtidigt som man släpper gasen hahaha! Då fortsätter man rulla så går de att växla upp! Så jag kom upp så pass att jag kunde köra på 4:an. Sen vände jag och körde tillbaks. Sen var vi tvungna o åka hem igen. Måste öva på att växla ner bättre, de blev lite ryckigt. Men de var lite jobbigt att öva där för de kom bilar hela tiden och de är ju så smalt så man kan inte mötas ordentligt. Nästa gång blir de nog grusgropen!

Sen var jag och ungarna ute nästan hela dagen, de var så rastlösa inne och bara bråkade idag. De ska ha samma grejer hela tiden! Men de löste sig när vi kom ut,Fredrik åkte skateboard till affären när vi skulle handla och mirre blev nöjd när hon fick mata ankorna!




Nu ska jag gå o byta om , snart börjar Dexter!! Veckans höjdpunkt! De är så spännande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0