Genombrott i pott-träningen?

Idag så vid 11 när vi hade ätit frukost ute på verandan så tog jag av mirres blöja, sen bestämde vi att vi skulle ut och åka båt lite idag, så de blev på med badkläderna, åkte först till stranden för att prova att mirres flytväst funka som den skulle. De gjorde den, den vände henne rätt i vattnet. Sen stannade Fredrik kvar på stranden med farmor som redan var där när vi kom. Så åkte jag och mirre hem och hämtade A och båten. M satt på en handduk i bilstolen, för säkerhetskull. Sen åkte vi och la i båten tog en tur i sjön och sen stannade vi till på badstranden och hälsade på dom andra, mirre ville inte åka mera båt sa hon så hon stannade kvar på stranden med dom andra medan vi åkte tillbaka och tog upp båten. Sen åkte vi hem med den och jag fortsatte till stranden, för lite mera bad. Mirre kissade på stranden en gång, de var allt. Sen plötsligt när hon satt i farmors knä så börja hon låta och sa att hon måste bajsa, så jag och hon sprang upp till toan och så bajsa hon på toan! Duktiga tjejen!
Sen nu är vi hemma igen, hon är fortfarande utan blöja!
Så de börjar kanske lossna nu, hoppas det! Skulle va skönt och hon blev blöjfri innan året är slut. Men de märks om hon är redo. Hon har ju nyss blivit 2, så känner ingen stress men hade ju varit skönt och slippa blöjbyten och allt som hör till det, sen är blöjorna ju inte gratis precis heller!

Nej nu är de dags för middag, kycklingfile med pommes.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0