En dag på stranden

Idag jobbade jag först, kan ju säga att de var inte min dag idag på jobbet. Slog mig hela tiden och klantade mig!

Fixar foderblandningen. Rundbal fy sjutton säger jag bara! Tacka vet jag tornensilage!

Fast jag var i hyffsat bra tid ändå ett sms till jobbetelen kommer! "Ni kommer få besök klockan 10.00 för dräktighetskontroll/ svenska husdjur semin." Jaha de var de, då kommer man inte hem före 12.. Mycket riktigt kl 12 var jag hemma. Tack vare 580 som 2 ggr hoppade (vet inte om jag ska säga hoppade mer skuttade och släpade sig) över grinden till kvigavdelningen! Till slut fick vi fast henne i ett bås, men de krävdes bara 3 personer först för och mota in henne och 2 för och sätta fast henne! Men dräktig var hon iaf, så christina blev lättad för hon var helt omöjlig o seminera med. Jag har varit med om många kvigor som betett sig såhär, men hon här tog nog priset, för när vi hade fast henne och semingubben börja dräktighetskolla så började hon låta, o de eka verkligen i öronen. inte så där vanligt råmande utan ungefär som när man tar upp smågrisar och de skriker fast väldigt mycket mörkare röst!

Sen efter lunch så blev de stranden.


M och martin leker. Han gick o öste sand i hennes hink då sa hon " meeeen maaaartin! De lät skitkul!




Igår va vi med på stranden och då bet en broms mig på baksidan av låret, så idag har jag ett stort svullet märke som är ungeför lika stor som en handflata! De svider som attan och man skulle kunna koka ägg på de, de är så varmt. Måste leta fram zylocain salvan.

Sen skulle vi åka hem, ingen ville hem men klockan var mycket och myggen börja komma, då är de dags o åka hem!
Mirre blev plötsligt hungrig och åt en blåbärsmuffins på parkeringen innan vi åkte



Imorgon är de svartåloppet! De börjar vid 10 eller 11 tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0