forts på långfredagen

Ja de var verkligen en låååång dag idag..
Efter miranda sovit lite och tagit igen sig, så gick vi ut igen, gick bort till lekparken på vår gata. Utan vagn igen:) Mirre gick hela vägen "inge vagn inge tutte inge fant" Hon är ju stor tjej säger hon. Bara bebis som har napp och elefant på dagen säger hon:)
Där gunga vi och klättra på klätterställnigen och åkte rutsch kana.
Inga bilder tyvärr då mobilen är trasig så jag har en utan kamera och vanliga kameran tog jag inte med för vi hittar inte sladden till datorn så kan inte föra över bilderna ändå.. Tråkigt!

Sen gick vi hem men stannade ute i de fina vädret och Fredrik cyklade och jag och miranda gick bredvid på trottoaren och kollade på. Sen lite senare åkte jag och barnen till degerfors och handlade lite. Köpte nya fjädrar för hittar inte dom gamla. Sen lämna vi fredrik hos farmor på vägen hem för han ville sova där.
Sen åkte jag och mirre hem och pyntade vår syrenbuske med fjädrar i rött grönt och lila.
Sen nu när miranda skulle lägga sig så skulle vi släppa in katterna och "titta till" fjädrarna så såg jag några på marken, jaha de har ramlat ner trodde jag och så tog vi på oss och skulle sätta tillbaka dem igen. Men när jag tar upp några så är de helt blöta och söndertuggade!! Jäkla Honda, hon satt bakom bilen och gömde sig , skämdes väl, sen när jag ropa så sprang hon allt va hon kunde upp i ett av äppleträden och var helvild!! Fy skäms Honda!! Så nu har hon utegångsförbud resten av kvällen! Måste ju ha fjädrar i busken när påskharen kommer imorn!!:) hahah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0