2 dagar kvar

Ja som sagt 2 dagar kvar sen åker vi. Ska bli så kul:) Trots lite sorglig anledning till resan. Särskilt kul är de att Mirre ska få träffa pappa, de har ju inte setts sen i somras och de har ju hänt så mycket sen dess.

Imorse ringde klockan 6.45 men jag låg och drog mig lite och vid 7 fick jag ett sms från christina, hon hade fodrat redan och gjort morgongrejerna i kalvstallet. Så jag behövde inte komma förrän 11-tiden. Härligt!
Så jag tog de lugnt och gjorde frukost och lämnade fredrik i skolan sen hem igen och så körde vi bort lite skräp, är vårstädning i byn och då kommer de massa containers till folketshus parkering så får man slänga sitt skräp där.
Vi passade på och rensade lite i källaren. Bland annat blev vi av med massa däck som vi inte använder och gamla tvättmaskinen och diskmaskinen. 2 fulla släp blev de!
Sen åkte jag till jobbet. Var sååå varmt idag. Svettades skitmycket när jag var ute på betet och jagade in lite kor som inte ville gå in med de andra för mjölkning. Går nog snart och jobba i t-shirt.
Christina gick hela övre intaget och ängen runt och kollade elstängslet efter vintern. Mycket nerrivet av hjortar och annat vilt. Men nu är de tipptopp igen och imorgon ska vi byta bete. Första och andra fållan ska förstagångsbetarna få gå på. För nu har korna gjort de parasitfritt. Så tyvärr blir de och hämta korna på ängen nästan hela sommaren. Långt!! Men men.. Sånt e livet! Mycket motion lär de bli! Jag har ju "turen" att ha ett jobb där man får gratis motion!


Nej nu håller jag på och tvättar lite, sen ska jag packa lite till. På onsdag ska v40n in på hjulinställning sen är bilen klar för resan med.
Klockan är ganska mycket och de är 17 grader ute! Helt otroligt varmt men kvavt i luften. Känns som åska är på gång!

Nej nu har jag lite och pyssla med.. Sen ska jag också nanna kudden:)

I den här stolen ska M spendera nästan hela torsdagen, hoppas de kommer gå bra. Jag ska sitta bak med henne och så ska hon låna Fifi filmen av farmor och jag ska ta med hellokitty filmen så hon har massa o kolla på. Dvd till bilen var ett himla bra köp. Har haft mycket nytta av de till ungarna.


Stackars M har ärvt mitt hår, tjockt strävt och lever sitt eget liv!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0